Festa de la Primavera: tast maridadge amb tapes vins i cervesa
18/04/2018
Dimarts 24 d'abril de 2018 a les 19:30
Xerrada: Educació per a la mobilitat segura - Adults
06/04/2018
Dimarts 10 d'abril a les 19’30 h a la biblioteca del centre
Xerrada organitzada per l'AMPA a càrreg mossos esquadra sobre prevenció d’accidents.
L’educació per a la mobilitat segura és fonamental per aconseguir la màxima seguretat a la via pública, com a espai de convivència entre persones i vehicles que és.
Els principals objectius que tenen les activitats dirigides als adults són:
- Que els participants siguin conscients de les conductes més segures en la seva mobilitat, les identifiquin i les valorin, en comparació amb les conductes de risc.
- Que reconeguin el propi límit entre la seguretat i el perill.
- Que adaptin la seva percepció del risc a la realitat en que es mouen.
- Que desenvolupin una conducta d’alerta que permeti anticipar-se al perill.
GUIA DE LA PROGRAMACIÓ ADULTS
PROGRAMA ANAR I TORNAR DE LA FEINA
- Anàlisi del problema: Els pares tenen el mateix risc de patir un accident que tenen la majoria de treballadors - treballadores en general. El seu risc rau en la conducció in itinere o en els seus desplaçaments personals. Després d’analitzar les causes d’accident de trànsit més habituals, es decideix que el primer punt que caldria tractar és la percepció del risc i l’atenció en la conducció.
- Competències: Valoració de la seguretat, la vulnerabilitat i el risc. Atenció, interacció i adaptació a l’entorn.
- Objectius: Que els participants valorin el risc, tenint en compte els perills existents en cada situació i el dany que es poden fer, de manera que prenguin decisions per anticipar-se introduint comportaments de prevenció en la seva mobilitat. Que els participants siguin capaços de mantenir un nivell d’atenció que permeti detectar la majoria dels canvis de l’entorn, executant estratègies d’anticipació que permetin minimitzar o evitar el risc per a sí mateixos i per als altres.
PROGRAMA ELS ACCIDENTS
- Factor personal de risc: L’errònia o insuficient percepció del risc. La influenciabilitat.
- Conducta de risc: Conduir sota situacions adverses sense minimitzar-ne el risc. Velocitat excessiva i alcohol conduint ciclomotor.
- Conducta segura: Mantenir una mobilitat adequada i segura, valorant i integrant els estímuls rebuts de l’entorn i dels altres, adequant-hi la percepció del risc.
- Objectius generals: Reconèixer si són necessaris canvis en la conducta pròpia respecte de l’ús del ciclomotor per minimitzar-ne el risc.
- Anàlisi del problema: Els menors sovint realitzen una conducció agressiva o inadequada a l’entorn que provoquen un major risc d’accidents i inseguretat a l’hora de conduir un ciclomotor.
- Metodologia de l’activitat: La sessió parla dels accidents en general i el perquè es produeixen i les seves conseqüències. Pluja d’idees, conversa guiada, joc.
Us hi esperem el dimarts 10 d'abril a les 19’30 h a la biblioteca del centre
Proposta de l'AMPA per als pressupostos participatius 2018
10/03/2018
Presentació de propostes entre el 5 i el 16 de març de 2018
En la reunió del passat 1 de març, l'alcaldessa de Tortosa, Sra. Meritxell Roigé, i el regidor d'Hisenda de l'ajuntament, Sr. Marià Martínez, van presentar als centres i resta d'agents educatius de la ciutat, els pressupostos participatius per 2018. Aquesta iniciativa pretén fomentar la participació ciutadana pel que fa al pressupost d'inversions de l'ajuntament.
Són els ciutadans els que proposen les inversions a realitzar i són també els ciutadans els que votaran les propostes presentades. Qui decideix per tant, són les persones.
Per la qual cosa, l'AMPA va proposar al Consell escolar promoure la inclusió en aquests pressupostos una
actuació a la Via Verda per fer una baixada específica fins el nostre centre.
Si us sembla bé, us animem a que ompliu la butlleta adjunta, amb almenys aquesta proposta, i la presenteu a algun d'aquests llocs entre el 5 i el 16 de març:
- Oficines d'atenció ciutadana de l'Ajuntament de Tortosa, d'Els Reguers, de Vinallop, de l'EMD de Bítem, de l'EMD de Campredó i de l'EMD de Jesús.
- Biblioteca municipal Marcel·lí Domingo
- Centre Cívic de Ferreries
El text a posar a la butlleta per promoure aquesta actuació és:
Actuació: Baixada Via Verda per a l'accés a l'Institut J. Bau
LLoc: Ferreries
Enllaços:
- Butlleta de participació:
http://www.tortosa.cat/webajt/ajunta/consulta/pressupostos_participatius_2018/formulari-web-pressupostos-participatius-2018.pdf
http://www2.tortosa.cat/pciutadana/2018/prespar.php
Xerrada: Eines emocionals: sembrant bons vincles
28/02/2018
Dijous 15 de març a les 19:00 h
L'AMPA del nostre institut es complau a invitar-vos a la xerrada "Eines emocionals: sembrant bons vincles"
Contingut:
- Com poder ajudar als nostres fills a convertir-se en adults emocionalment intel.ligents?
- La importància d'establir vincles sans i segurs per a desenvolupar una bona intel.ligència emocional.
Data: 15 de març a les 19.00h
Lloc: IES Joaquim BAU
Adreçada: Pares i mares d'alumnes
Durada: 1h
Esperem la vostra assitència.
Jornada portes obertes: Preinscripció ESO
21/02/2018
Xerrada informativa a les famílies, dies 1 i 3 de març de 2018
Xerrada informativa UNPORTAL
10/01/2018
Dimecres 24 de gener de 2018, a les 20:00 h.
Benvolgudes famílies,
Us comuniquem que l’institut disposa, gràcies a la col·laboració de l’AMPA, d’una eina de suport a l’orientació acadèmica, adreçada als alumnes de
3r i 4t d’ESO, Batxillerat i Cicles Formatius i, a les seves famílies, per tal de facilitar-los l’accés a la informació de cara a fer la tria d’estudis universitaris i de cicles formatius de grau mitjà i superior.
Es tracta del portal web
www.unportal.cat, un recurs virtual que concentra i sistematitza tota la informació disponible, permanentment actualitzada, sobre les més de
600 titulacions universitàries i les més de
40 famílies d’ensenyaments professionals (incloent els ensenyaments artísitics i esportius) que s’imparteixen a Catalunya.
El portal permet múltiples possibilitats de cerca (
per estudi, paraula clau, nota de tall, dobles titulacions, àmbit de coneixement, família professional, província o ciutat) i ofereix una navegació molt fàcil i intuïtiva que possibilita aplicar diversos filtres en funció dels interessos dels usuaris, fer comparacions d’estudis entre ells i consultar amb detall tota la informació associada a cada estudi a partir de diversos indicadors.
A banda d’informació de caire acadèmic (
assignatures, notes de tall, perfil d’ingrés recomanat per accedir als estudis, tractament de l’anglès) i de servei (
horaris i preus), al portal també s’hi poden consultar indicadors relatius a la inserció professional dels titulats i, en el cas del web d’estudis universitaris, taxes de rendiment de les titulacions.
Entre els indicadors d’inserció professional que apareixen associats a cadascun dels estudis, destaquen les
taxes d'ocupació, el tipus de feina que desenvolupen els titulats, la remuneració aproximada i la satisfacció dels graduats amb els estudis cursats.
Pel que fa als índexs d’eficiència de les titulacions universitàries, es mostren el
percentatge d’abandonament dels estudis a primer curs i en finalitzar la titulació, així com la taxa d’estudiants que es graduen en el temps previst.
D’altra banda, el cercador de cicles formatius incorpora una
cerca geogràfica que permet localitzar els estudis de formació professional sobre un mapa i seleccionar-los aplicant els filtres de ciutat, família professional o cicle formatiu.
L’institut posa a disposició de les famílies, mitjançant els tutors i tutores dels seus fills, les claus d’accés per accedir a l’àrea restringida d’aquest portal.
Per la qual cosa, els convidem a la presentació d’aquest web el dimecres, 24 de gener de 2018, a les 20:00 hores, a la sala d’actes de l’institut.
Cordialment,
L’Equip directiu
Últimes places per a l'Esquiada curs 2017-2018
08/01/2018
Del 23 al 26 de gener de 2018
Tast de caves amb maridadge
16/11/2017
Dijous 23 de novembre de 2017 a les 19:30 h.
L'Escola d'Hoteleria de les Terres de l'Ebre de l'Institut Joaquín Bau i l'AMPA organitzen un tast de caves del grup Codorniu amb maridadge de tapes i tasts cuinats i servits per l'alumnat del centre.
Comptarem amb la presència de la sommelier Marta Amadé, de l'equip de Xavi Nolla, que ens donarà les explicacions oportunes.
La selecció de caves que tastarem són:
- Reina María Cristina
- Ars Collecta Jaume Codorniu
- Gran Codorniu Pinot Noir
- Dulce Anna
- Raimat Brut Chardonnay
Recordeu:
- Dia: dijous 23 de novembre a les 19:30 h.
- Lloc: menjador de l'Escola de cuina
- Donatiu: 15 €
- Aformanet limitat: imprescindible confirmar reserva prèvia
- Reserves: ampa@iesbau.net
Al finalitzar l'acte es podran adquirir botelles de cava.
Us esperem !!!
Esquiada curs 2017-2018
09/11/2017
Del 23 al 26 de gener de 2018
El Departament d’Educació Física de l’Institut Joaquin Bau està preparant la sortida a la neu per a aquest curs escolar.
L’activitat està programada per al mes de gener de 2018 del dimarts 23 al divendres 26 tots dos inclosos.
Aquesta sortida està adreçada als alumnes d’ESO i 1r. BAT i forma part de l’ Unitat Didàctica d’Activitats en la Natura i tradicionalment està ubicada dins la setmana de Sant Tomàs.
Característiques de la sortida:
- Estació de Arinsal-Pal (Andorra)
- 3 dies d’esquí (dimecres, dijous i divendres).
- 3 hores de monitor diàries.
- Lloguer de material (Botes, esquís, bastons i casc)
- Hotel Jaume I ***.
- Pensió completa ( Esmorzar i sopar en Hotel, dinar en el Self Service de les pistes).
- Assegurança d’accidents en pistes i de malalties.
- Els forfaits per tots els dies d’esquí.
- Talonaris de loteries per ajudar al finançament de l’esquiada.
- Bus.
El preu de l’estada serà de 280 euros.
- La sortida serà el dimarts 23 de gener a la tarda. (Es perdran només dos dies de classe, dimecres i dijous, ja que divendres coincideix amb la Diada de Sant Tomàs). L’arribada serà el divendres 26 de gener a la tarda-nit.
PROPERAMENT HI HAURÀ UNA REUNIÓ INFORMATIVA A LES FAMÍLIES.
JORNADA FORMATIVA SOBRE L'ASSETJAMENT ESCOLAR LGTBFOBIC
16/10/2017
Palau Abària, 20 d'octubre de 2017 a les 10:30
La
LGTBfòbia es reconeguda en diversos estudis com a primera causa d’assetjament als centres educatius.
Amb el projecte
Anomena-ho, existeix! pretenem fomentar el respecte a la pluralitat d’identitats per orientació afectiva i sexual, així com l’empatia i l’empoderament de cada alumne en la relació entre iguals. I per fer-ho obrim dos vies: formació al professorat i intervenció puntual amb l’alumnat en forma de tallers. El treball a l’aula i en el dia a dia serà el camí, nosaltres només hi podem aportar algunes claus i obrir algunes portes.
En primer lloc, amb aquesta Jornada el dia 20 d’Octubre, es pretén
sensibilitzar i dotar d’eines el professorat, per la prevenció, la detecció i gestió de la discriminació i l’atenció i derivació dels i les afectades.
I en segon lloc, oferim
tallers de prevenció adreçats a l’alumnat de 1r d’ESO per al proper curs 2017-2018. En aquests tallers es treballarà per sensibilitzar l’alumnat sobre la diversitat, per la prevenció de la assetjament LGTBfòbic i per al foment de la igualtat. La població diana d'aquest projecte és l'alumnat de 1er d'ESO, i ho justifiquem per ser un moment en què els alumnes fan el canvi de primària a secundària i una època de canvis importants, no només educatius sinó també evolutius, amb l’entrada a l’adolescència. Resulta doncs, un moment adient per intervenir en el respecte a la diversitat i així educar en valors, en la diferència, en l'empatia i en l'autoestima.
Per finalitzar aquest escrit permeteu-nos que fem referència a la Llei 11/2014, del 10 d'octubre, per a garantir els drets de lesbianes, gais, bisexuals, transgèneres i intersexuals i per a eradicar l'homofòbia, la bifòbia i la transfòbia aprovada pel Parlament de Catalunya. Aquesta llei insta, entre altres aspectes, en l'àmbit educatiu, a“vetllar per la conscienciació i la prevenció de la violència per raó d’orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere i oferir mecanismes als centres perquè detectin situacions de discriminació o exclusió de qualsevol persona per les dites raons”.
Per tot plegat serà una gran satisfacció que ens acompanyin el màxim de professionals del món educatiu, amb qui compartirem aquesta acció formativa que tindrà una durada de 4h i s’orientarà especialment a dotar d’eines als equips docents, tant equips directius com tutors i tutores de 1r d’ESO, com qualsevol altra figura professional vinculada a l’educació dels i les joves, per poder fer treball a l’aula.
Objectius
Sensibilitzar sobre la existència i extensió d’aquest tipus d’assetjament als centres, així com sobre l’impacte que te sobre el desenvolupament socioeducatiu i afectiu de l’alumnat afectat i de tot el grup classe.
Formar el professorat en aquest àmbit, per la prevenció, la detecció i gestió de l’assetjament.
Persones destinatàries:
La jornada s’adreça a personal docent dels centres de secundària i primària de les Terres de l’Ebre, així com equips directius i altres professionals que estiguin intervenint als centres educatius
Programa de la jornada:
Es tracta d’una jornada-taller en què es treballaran nocions bàsiques sobre diversitat, amb treball personal, i tota una part adreçada especialment a l’assetjament, amb un repàs bàsic d’eines concretes per al treball als centres.
Data: 20 d’Octubre de 2017
Horari: 10:30 a 14:30
Lloc: Sala Abària (Palau Abària). Carrer de Montcada, 23, Tortosa
Per una millor organització agrairem que es realitzi la inscripció prèvia a
joventut.ebre.tsf@gencat.cat indicant-nos les dades personals, el lloc de treball i alguna dada de contacte.